Dlouho jsem sama neměla jasno, co je vlastně práce mentora, dokud jsem se jí sama nestala.
Práce mentorky ke mě přišla postupně a nenápadně: “Když už jsi tady, nemohla bys nám poradit s tímhle?”
Zlomem bylo, když jsem byla požádaná, abych mentorovala malou organizaci. Tam mi došlo, že umím klientům informace poskládat tak, že se v krátké době výrazně posunou a zprofesionalizují – tzn. mají jasno ohledně výdělečnosti svého projektu, na co se teď zaměřit, co odsunout na později, mají srovnané krátkodobé a dlouhodobé cíle. Přestali řešit všechno najednou a začali postupovat krok po kroku.
Mentor má nad situací nadhled a není zabředlý v běžné operativě – a to je právě to užitečné.
Řekla bych, že je potřeba mít až brutální nadhled. Dívat se na problémy s odstupem, věcně navrhovat řešení, nepropadat přesvědčení, “že tohle nejde”.
A těch otázek, je mnohem víc!
Pokud se potýkáte se stále stejnými problémy a chcete vykročit jiným směrem, zkuste si najít mentora. Mentor s vámi hledá řešení na míru – žádné unifikované a obecné rady. V ideálním případě se domlouváte na dlouhodobé spolupráci, kdy už je mentor seznámený s vaší problematikou a postupujete směrem k domluveným cílům.
Za mě je v oblasti podnikání mentoring účinnější, než moderní koučink. A to není nic proti koučinku, sama také koučuji. Každému vyhovuje jiný způsob, mě osobně přijde, že koučink se hodí víc do větších firem a korporací.
Suma sumárum – díky správnému nasměrování zkrátíte dobu neúspěchů.
Takže vás to sice stojí na začátku zdánlivě nemalé peníze, ale když si spočítáte váš čas, který ušetříte, když si spočítáte výplatu za týdny a měsíce pokusů, několikanásobně se vám spolupráce vyplatí.
Mentora i kouče vybírejte podle referencí, ověřitelných výsledků a sympatií, protože vás čeká spolu-práce a je důležité, abyste si “sedli”.
Přeji vám hodně úspěchů. Pokud jste v situaci, kdy se potřebujete v podnikání posunout, podívejte se na možnosti spolupráce ZDE.