Udržte se na hladině úspěchu

V poslední době jsem si ve svém okolí všimla u některých podnikatelů a podnikatelek jedné věci – velice rychle propadají na mysli. Pokud se jeden měsíc nepodaří podle představ, už naskakují na vlnu neúspěchu. Nebo se pár měsíců daří méně? Přitom roky to bylo dobré? Ani to není neúspěch. 

Podnikání je běh na dlouhou trať. Vždycky to tak bylo. Ano, doba je turbulentní a přináší hodně změn. O to víc je teď důležité udržet svůj mindset v hladině úspěchu. Posilovat vaší vnitřní podnikatelskou stabilitu.

Mindset úspěchu

Protože chvilkové propady nemusí podnikání vůbec ohrozit. To zažije každý. 

I kdyby najednou přišla finanční ztráta. Pokud je to jednorázové – je to přirozený průběh v rámci podnikání. Berte to jen jako lekci na vaší cestě – máte své podnikání vyladit, upravit, optimalizovat… Nic víc, nic míň.

Držte se na hladině úspěchu – než tahle a tamta bouře přejde. 

Co je vlastně podnikatelský mindset?

Stejně, jako se učíte svojí profesi a postupně se s ní sžíváte, stejně tak se postupně sžíváte s rolí podnikatele/ky.

Nikdo o sobě hned na škole (nebo po škole) sebejistě neříká, že je doktor. Postupně si na své nové „označení“ zvyká.

A pokud se člověk rozhodne podnikat, opět si na tuto svojí novou roli zvyká, učí se, sžívá se s ní. A postupně posiluje svůj podnikatelský mindset. A časem třeba sebejistě říká, že je podnikatel/ka 🙂

Je také důležité oddělovat svojí profesi – od „profese“ podnikatele. Nenechte si tím, že se posouváte a učíte ve svojí roli podnikatele, „nabourat“ vaši dosavadní sebedůvěru a know-how v profesi, ve které podnikáte.

Pokud jste například zavedený kouč/ka a rozhodli jste se jít na vlastní podnikatelskou dráhu, nenechte se tím, že je podnikání proměnlivé, rozhodit i vaše smýšlení o vašich koučovacích dovednostech.

Úspěchy či neúspěchy v podnikání nemají s vaší profesí nic společného. Úspěch v podnikání se řídí dle zvolení správné prodejní strategie a úrovní marketingu, kterou se podnikatel/ka na své dráze učí a postupně vychytává.

Tedy pokud jste zavedený kouč/ka a nedaří se vám v podnikání, je to jen otázka času, až se vám podaří nastavit prodej a marketing efektivně.

Úspěch potřebujete cítit už teď!

Další věc, se kterou se setkávám, je, že „úspěšná/ý budu, až se povede kampaň, až budu vydělávat xy, až se mi od klientů potvrdí tohle a tamto“. To je ale velká chyba! Vy svůj úspěch potřebujete v sobě cítit už teď! Až pak se k němu můžou přidat klienti a skutečně vám úspěch potvrdit!

Nečekejte tedy na potvrzení z venku. Dostávejte se do pocitu úspěchu každý den. A snažte se držet si stále stejnou hladinu.

Je dobré si také připomenout: 

Pokud podnikáte – je to úspěch.

Děláte práci, co vás baví – úspěch.

Průběžně dosahujete dobrých výsledků – úspěch.

Vybudovali jste z nuly “něco” – úspěch. 

Když se vám to jednou podařilo, bude se vám to dařit i dál. I když to možná bude znamenat pár změn. 

Krizové chování v době krize – neznamená neúspěch

Postavte si hranice vůči tomu, jak moc vás budou vnější události ovlivňovat. Klidně vyčkávejte a hlavně se držte na hladině – nepanikařit, nedělat ukvapené závěry.

Pokud svému podnikání věříte, máte za sebou prokazatelné výsledky, buďte v klidu.

I kdyby to mělo znamenat chvíli si peníze vypůjčit. Jste stále nad hladinou. Směřujete ke svému cíli, ke svojí vizi, k vašemu plánu… To, co se teď děje, je dočasné!

I kdyby to mělo znamenat, že část svých aktivit upravíte, utlumíte, nebo naopak podpoříte masivnější reklamou. 

Pokud vaše podnikání aktuálně kolísá – soustřeďte se teď na to, co vám nejvíc funguje a přináší peníze. Zbytek prozatím odsuňte. 

Držte se stále ve své mysli na hladině úspěchu!

Pokud se naučíte posilovat svůj úspěšný podnikatelský mindset, posílíte své podnikání.

Jak jste na tom teď – jste na hladině? 

A umíte se dostávat o úroveň výš?

Cítíte v sobě budoucí úspěch už teď?

Pokud se chcete dozvědět víc podívejte se ZDE.

jana@neuwerthova.cz
Jana Neuwerthová Šmýdová